פיברומיאלגיה וטיפול באמצעות קנאביס רפואי

מהי פיברומיאלגיה והאם היא ניתנת לטיפול באמצעות קנאביס רפואי?

פיברומיאלגיה (FMS) היא תסמונת הידועה גם בשם: דאבת שרירים. תסמונת זו שכיחה בקרב כ-2% מכלל אוכלוסיית העולם והיא מתאפיינת בכאבי שרירים מופשטים ותשיתות. תסמונת זו אומנם מוגדרת כמחלה בה ניתן אישור רפואי למטרות טיפול באמצעות קנאביס רפואי זנים כאלו ואחרים, אך מרבית החולים בתסמונת צורכים קנאביס רפואי על מנת להתמודד עם תסמיני התסמונת הכוללים בין היתר: כאבי שרירים כרוניים, עייפות לא מוסברת, תשיתות הולכת ומתגברת, רגישות עצבית ותסמינים נוספים כגון: מצבי דיכאון וחרדה. 

Young woman sitting on the bed with muscle pain. Fibromyalgia concepts.
מחלת פיברומיאלגיה

מה חשוב לדעת על תסמנות FMS?

תסמונת FMS (פיברומיאלגיה), היא תסמונת הפוגעת ברקמת השריר וסיבי רקמות חיבור השרירים והיא מוגדרת בעולם הרפואה כתסמונת ולא כמחלה מכיון שהיא מתאפיינת בשורה של תסמינים אשר אינם מהווים מצב רפואי קבוע ולנוכח העובדה שהתסמונת מאובחנת על בסיס הופעת התסמינים כפי שהם מדווחים על ידי המטופל/ת, ולא על בסיס ממצא פיזיולוגי – פתולוגי כזה או אחר. התפרצות התסמונת עלולה להתרחש על רקע טראומה פיזית או נפשית ו/או על רקע שינויים פיזיולוגיים והתרפצותה אינה מתרחשת על רקע נטייה גנטית. כמו כן, ידוע כי מצבי לחץ או סטרס מתמשכים עשויים להוביל להתפרצות התסמונת. כיום, אף על פי שהתסמונת אינה נכללת ברשימת המחלות המאפשרות היתר לצריכת קנאביס רפואי, יותר ויותר חולים הסובלים מפיברומיאלגיה, נוהגים לצרוך קנאביס רפואי זנים שונים של צמחי קנאביס סאטיבה, קנאביס אינדיקה וקנאביס היברידי. 

קנאביס רפואי לטיפול בפיברומיאלגיה – מה חשוב לדעת?

קנאביס רפואי הוכח מחקרית כאמצעי טיפולי למגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות מורכבות. לאורך השנים נערכו מספר מחקרים מרכזיים אשר נועדו לבחון את האפקט הטיפולי של קנאביס רפואי בקרב אנשים הממודדים עם תסמונת ה-FMS. ממצאי מחקרים אלו העידו על שיפור ניכר ברמת הרגישות לכאב ועל הפחתה משמעותית של עוצמת הכאב הנלווית למאפייני ותסמיני התסמונת. אחד מהמחקרים, בחן את השפעת הקנאביס הרפואי על התסמינים ותופעות הלוואי של האנשים המתמודדים עם התסמונת. במחקר זה, הנבדקים חולקו לשתי קבוצות, כאשר לאחת מהן ניתן טיפול באמצעות קנאביס רפואי זנים שונים ואילו לקבוצה השנייה ניתן טיפול תרופתי של משככי כאבים ותרופות נוספות. על פי ממצאי המחקר בנערך בשנת 2011 בברצלונה, נמצא כי הקבוצה אשר טופלה באמצעות קנאביס רפואי כללה אחוז גבוה של נבדקים אשר דיווחו על שיפור משמעותי במצבם ועל שיפור נכיר בהרגשם הכללית. 

קנאביס רפואי זנים כאלו ואחרים מאושרים כבר לשימוש בקרב אנשים המתמודדים עם תסמונת ה-FMS במספר מדינות ברחבי ארצות הברית, אך בישראל ניתן היתר לשימוש בקנאביס רפואי לצרכי טיפול בפיברומיאלגיה רק תחת סעיף מחלות הכאב ההיקפיות והשימוש בקנאביס הרפואי טרם התווסף למסמך ההתוויות הרשמי של משרד הבריאות (נוהל 106) המתיר את השימוש בו לאנשים המתמודדים עם פיברומיאלגיה. נכון להיום, חולים ישראלים המתמודדים עם התסמונת נדרשים לעבור דרך ארוכה של טיפולים באמצעות תרופות מאושרות וטיפולים במכוני כאב וכדומה עד לקבלת אישור לצרכית קנאביס רפואי לצרכי טיפול בתסמונת. 

סוגי קנאביס רפואי לטיפול בפיברומיאלגיה

כאשר מדברים על קנאביס רפואי זנים, מדברים למעשה על שלושה סוגים עיקריים של צמחי קנאביס מהם מייצרים מאות זנים שונים, וביניהם: קנאביס סאטיבה, קנאביס אינדיקה וקנאביס היברידי שהוא למעשה תוצר של הכלאה בין שני סוג הצמחים האחרים. ברוב המקרים, מדובר במוצרי קנאביס רפואי בהם אחוזי ה-THC וה-CBD (החומרים הפעילים בצמח הקנאביס), גבוהים במיוחד, דבר המאפשר טיפול אפקטיבי בכאבים עזים ותדירים המאפיינים את תסמונת ה-FMS. אחוז גבוה של חומרים פעילים משפיע גם על אפקט ומשך ההשפעה וגם על קנאביס רפואי מחיר. 

קנאביס רפואי מחיר – מה חשוב לדעת?

כאשר מדברים על קנאביס רפואי למטרות טיפולי בפיברומיאלגיה, מדברים למעשה על שורה ארוכה של מוצרי קנאביס המאושרים לשיווק בישראל למחזיקי רישיון רפואי ייעודי לצורך כך. מוצרים אלו כוללים בין היתר תפרחות קנאביס מכל אחד מהסוגים המופיעים לעיל ושמן קנאביס רפואי המופק אף הוא מסוגי הקנאביס המופיעים לעיל. מוצרים אלו נבדלים אילו מאילו באחוזי החומרים הפעילים המצויים בהם, דבר המשפיע באופן ישיר על המחיר.

יחד עם זאת חשוב לציין כי קנאביס רפואי מחיר הוא איננו אחיד גם במקרים בהם מדובר באותו סוג של מוצר עם אותם אחוזי מינון של החומרים הפעילים ובאותה כמות, וזאת לנוכח העובדה שכל סוג של קנאביס רפואי מחיר שונה בהתאם לתנאי הגידול ותהליך הייצור של החברה היצרנית. 

תוכן עניינים

עוד פרסומים באותו הנושא

מוצרי קנאביס רפואי

💚 כל מוצרי הקנאביס הרפואי המשווקים בחנות ווידמי, משווקים על ידי המותגים הגדולים והמובילים בישראל, דבר המבטיח לכם את מוצרי הקנאביס הטריים והאיכותיים ביותר ללא פשרות. מוצרים אלו יגיעו עד אליכם באריזתם המקורית בהתאם למוצר אותו הזמנתם.

קנאביס רפואי פופלרי

💚 לרשותכם קטלוג מוצרי קנאביס רפואי המסווג לפי סוגי הזנים, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. כמו כן, עומדת לרשותכם מערכת חיפוש פנימית לאיתור מהיר של המוצר המועדף עליכם. זכרו שעדיין אנחנו חנות קנאביס רפואי וכל זן משפיע על כולם בצורה שונה.

זני קנאביס מהעולם

💚 לרשותכם קטלוג זנים מהעולם של קנאביס, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. בתור חנות קנאביס רפואי, חשוב לנו להיות שקופים ולספק מידע אמיתי אודות הזנים המקוריים מהעולם, זנים בעלי וותק של שנים רבות ומחקרים, עליהם מבוסס כל מוצר בכל חנות קנאביס רפואי בארץ ובעולם, המקור של זני הקנאביס שמגדלים בישראל.

רשימת המתנה

פיברומיאלגיה וטיפול באמצעות קנאביס רפואי

💚 משלוחים חינם ● אין צורך לדאוג לכלום, משום שאנו מספקים משלוח בחינם לכל ההזמנות, המשלוחים זריזים וכמובן הדיסקרטיות מובטחת