איך מזהים קנאביס רפואי?

מהו קנאביס רפואי והאם קיים הבדל בינו לבין קנאביס רגיל אשר אינו נצרך לפתרון בעיות רפואיות כאלו ואחרות?

הקנאביס הרפואי הפך בשנים האחרונות לאחד מהאמצעים התרופתיים הנפוצים ביותר בארץ ובעולם, כאשר יותר ויותר רופאים מכל תחומי הרפואה השונים, ממליצים למטופליהם לעשות בו שימוש יומיומי ו/או תקופתי בהתאם לבעיה הרפואית – בריאותית עימה הם מתמודדים. סגולותיו ותכונותיו הייחודיות של צמח הקנאביס, הם אלו ההופכים אותו לאמצעי תרופתי – טיפולי לגבי מגוון רחב של בעיות בריאותיות, כאשר המרכיבים הפעילים בצמח מצויים בכל סוג של קנאביס רפואי המשווק באופן מוסדר וחוקי לקהלי היעד הרלוונטיים המחזיקים ברישיון מיוחד לצריכת קנאביס רפואי. 

Flowers from an indoor cannabis grow
חממה לגידול קנאביס רפואי

מהו קנאביס רפואי ?

הקנאביס הרופאי המשווק בישראל הוא למעשה תוצר של צמחי קנאביס מסוימים אותם מגדלים באופן נפרד ובתנאי גידול אופטימאליים, כאשר תוצרי הגידול נבדקים במעבדות ייעודיות הפעולות תחת אישור ופיקוח צמוד של משרד הבריאות. חשוב לציין שבישראל פועלות מספר חברות מובילות בתחום הקנאביס הרפואי וכל אחת מהן פועלת בהתאם לתקן ה-IMC-GAP שהוא למעשה תו תקן בינלאומי בתחום. תקן זה נועד להבטיח לצרכני קנאביס רפואי את איכויות תוצרי הגידול, כאשר תו התקן מתייחס לכל תהליכי הגידול, הייצור והשיווק, לרבות, אופן אחסנת ואספקת הקנאביס הרפואי בתנאים האופטימאליים ביותר. 

קנאביס רפואי – למי הוא מיועד? 

עד לפני מספר שנים, השימוש בקנאביס רפואי היה מיועד בעיקר לחולים שסבלו מתסמיני כאב חריפים ותדירים עקב מחלתם, כאשר השפעותיו החיוביות של הקנאביס הרפואי על אותם חולים, הפכו אותו במרוצת השנים לאמצעי טיפולי למגוון רחב של בעיות בריאותיות, מחלות ותסמינים. לאורך השנים, נערכו עשרות מחקרים בכל הנוגע להשפעותיו קצרות וארוכות הטווח של קנאביס רפואי על חולים במחלות שונות, לרבות, מחלות קשות וחשוכות מרפא. בשנים האחרוונות, המחקר הרפואי בכל הנוגע להשפעותיו של הקנאביס הרפואי מתמקד במחלת הסרטן על כל סוגיו. המחקרים האחרונים בהקשר זה מוכיחים כי הרכיבים הפעילים המצויים בזנים שונים של קנאביס רפואי הינם בעלי יכולת לנטרול תאים סרטניים במחלות סרטן שונות וזאת בנוסף להשפעות החיוביות של הקנאביס הרפואי על התסמינים הנלווים לטיפולים השונים להם נדרשים חולי סרטן. 

מהם ההבדלים בין קנאביס רפואי לקנאביס רגיל ?

גם הקנאביס הרפואי וגם הקנאביס הרגיל אשר אינו משווק למטרות טיפול רפואי הם תוצרי גידול של צמחי הקנאביס השונים ובשניהם מצויים רכיבים פעילים במינונים כאלו ואחרים האחראיים למעשה על השפעות השימוש בקנאביס. מעבר לכך, קיימים לא מעט הבדלים בין הקנאביס הרפואי לבין הקנאביס הרגיל, וביניהם:

  • מעמד חוקי – קנאביס רגיל אומנם נמנה על קטגוריית הסמים הקלים אך הוא מוגדר בחוק הישראלי כסם מסוכן אשר אינו מותר בשימוש ואילו קנאביס רפואי הינו בעל מעמד חוקי לצרכני קנאביס המקבלים היתר מיוחד לצרכי השימוש בו. 
  • תנאי גידול -כפי שציינו לעיל, הקנאביס הרפואי מופק מצמחי קנאביס שונים הגדלים תחת תנאי גידול אופטימאליים ותחת הליכי פיקוח ובקרה של משרד הבריאות והחברות השונות העוסקות בתחום הקנאביס הרפואי. מנגד, קנאביס רגיל גדל בתנאים "פיראטיים" לנוכח מעמדו בחוק, כאשר תנאי הגידול מהווים פרמטר מרכזי לאיכויות הקנאביס. 
  • אופן האספקה – קנאביס רפואי, לנוכח מעמדו החוקי בישראל, משווק כתרופה חוקית לכל דבר ועניין אותה ניתן לרכוש באמצעות מרשם ייעודי המונפק למחזיקי היתר (רישיון) לצורך כך. מנגד, קנאביס רגיל משווק באופן "פיראטי" וניתן להשיג אותו בדרכים לא חוקיות ולעיתים אף מפוקפקות. 
  • איכויות הקנאביס – אופן הגידול של קנאביס רפואי ובקרת האיכות שהוא עובר לאורך כל שלבי הגידול, האחסנה והאספקה, מבטיחים לכם תוצר איכותי ברמה הגבוהה ביותר. מנגד, אופן הגידול והשיווק הפיראטי של הקנאביס הרגיל, עלול לגרום לך שתעשו שימוש בחומר פחות איכותי. כמו כן, חשוב לציין שמגדלי קנאביס באופן פיראטי נוהגים לעשות שימוש בחומרים כימיקלים לצורך השבחתו. 
  • מחיר – בעלי רישיון לשימוש בקנאביס רפואי יכולים לרכוש מוצרי קנאביס רפואי במחיר אחיד ובמסגרת שוק מוסדר ומפוקח. מנגד, רכישת קנאביס רגיל מתאפשרת ב-"שוק השחור", כאשר המחיר הממוצע לכל גרם קנאביס גבוה מהעלות הנדרשת לרכישת גרם קנאביס רפואי. 

רכישת קנאביס רפואי – כיצד? 

נכון להיום, לא ניתן לרכוש קנאביס רפואי כתרופת מדף בבתי המקרחת וחנויות הפארם, כאשר אופן ההפצה של מוצרי הקנאביס הרפאוי מבתצע באופן ישיר בין חברות הקנאביס הרפואי השונות לבין קהל הצרכנים המחזיקים ברישיון מיוחד לצורך כך. יחד עם זאת, לא רחוק היום בו מוצרי קנאביס רפואי ישווקו כמוצרי מדף לבעלי רישיון וזאת בדומה למספר הולך וגדל של מדינות ברחבי העולם.

תוכן עניינים

עוד פרסומים באותו הנושא

מוצרי קנאביס רפואי

💚 כל מוצרי הקנאביס הרפואי המשווקים בחנות ווידמי, משווקים על ידי המותגים הגדולים והמובילים בישראל, דבר המבטיח לכם את מוצרי הקנאביס הטריים והאיכותיים ביותר ללא פשרות. מוצרים אלו יגיעו עד אליכם באריזתם המקורית בהתאם למוצר אותו הזמנתם.

קנאביס רפואי פופלרי

💚 לרשותכם קטלוג מוצרי קנאביס רפואי המסווג לפי סוגי הזנים, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. כמו כן, עומדת לרשותכם מערכת חיפוש פנימית לאיתור מהיר של המוצר המועדף עליכם. זכרו שעדיין אנחנו חנות קנאביס רפואי וכל זן משפיע על כולם בצורה שונה.

זני קנאביס מהעולם

💚 לרשותכם קטלוג זנים מהעולם של קנאביס, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. בתור חנות קנאביס רפואי, חשוב לנו להיות שקופים ולספק מידע אמיתי אודות הזנים המקוריים מהעולם, זנים בעלי וותק של שנים רבות ומחקרים, עליהם מבוסס כל מוצר בכל חנות קנאביס רפואי בארץ ובעולם, המקור של זני הקנאביס שמגדלים בישראל.

רשימת המתנה

איך מזהים קנאביס רפואי?

💚 משלוחים חינם ● אין צורך לדאוג לכלום, משום שאנו מספקים משלוח בחינם לכל ההזמנות, המשלוחים זריזים וכמובן הדיסקרטיות מובטחת