מהם קנבינואידים? ולמה הם בקנאביס שלי?

קנבינואידים רוקח בוחן את תרכובות הריפוי שלא נוצלו

קנאביס רפואי רפואית וקנבינואידים הינם חוקיים ב -33 מדינות החל מנובמבר 2018. עם זאת הממשלה הפדרלית עדיין מתעקשת לקנאביס רפואי אין שימוש חוקי וקל להתעלל בה. בינתיים, בבתי מרקחת של קנאביס רפואי יש מגוון הולך וגדל של מוצרים המיועדים לכאב, חרדה, יחסי מין ועוד.

דלפקי הזכוכית וצנצנות המוצרים שלהם בבית המרקחת דומים לבית מרקחת מהמאה ה -18. לזנים רבים למכירה שמות מעוררים וקסומים כמו חלום כחול, בובה קוש ושוקולד. אבל מה המשמעות של כל זה? האם באמת יש הבדלים בתכונות הרפואיות של הזנים השונים? או שמא הזנים השונים עם השמות המופלאים הם רק גימיקים פרסומיים?

Doctor or scientist holding a cannabis leaf near heart. Legalization of marihuana plants in medicine
רפואת קנאביס


אני פרופסור בבית הספר לרוקחות באוניברסיטת דרום קליפורניה. אני גר בקליפורניה הרבה זמן וזוכר את קיץ האהבה של הייט-אשברי. במהלך לימודי התואר השני עבדתי עם פרופסור אלכסנדר שולגין. חלוץ התרופות המעוצבות, שלימד אותי כימיה של צמחי מרפא. אחר כך, למדתי ריפוי חומש ממרפא חומש אינדיאני במשך 14 שנה משנת 1998 ועד 2012. היא לימדה אותי להכין תרופות מצמחים מקליפורניה, אך לא ממריחואנה. אני מעביר קורס בקנאביס רפואי לרפואה לסטודנטים לרוקחות.

אם יש דבר אחד קנאביס רפואי שהוא בטוח: במינונים קטנים זה יכול להגביר את החשק המיני אצל גברים ונשים, מה שמוביל ליותר יחסי מין. אך האם באמת ניתן להשתמש בקנאביס רפואי למצבים רפואיים?

מהם קנבינואידים?

מחקר חדש מגלה כי קנאביס רפואי היא לא רק מקור לקנבינואידים. כימיקלים העלולים להיקשר לקולטני קנבינואידים במוחנו, המשמשים לתחושת שיכרון עמוק. הידוע ביותר הוא tetrahydrocannabinol (THC). קנאביס רפואי היא מקור עשיר במיוחד של תרכובות רפואיות שרק התחלנו לחקור. על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל של התרכובות בצמח זה, החברה צריכה להתגבר על תפיסות מוטעות לגבי קנאביס רפואי ולבחון מה אומר המחקר על הערך הרפואי.

ה- FDA כבר ביצע כמה מהלכים בכיוון זה על ידי אישור תרופות מרשם המגיעות מקנאביס רפואי, כולל דרונבינול, נבילון, נביקסימולים וקנבידיול. דרונבינול ונבילון הם קנבינואידים המשמשים לבחילה. נביקסימולים – המכילים THC, התרכובת האחראית לחוזק המריחואנה והקנבידיול – משמשים לטיפול בטרשת נפוצה. קנבידיול, או CBD, משמש גם לטיפול בסוגים מסוימים של אפילפסיה.

מריחואנה, שבמקור מהרי אלטאי במרכז ומזרח אסיה, מכילה לפחות 85 קנבינואידים ו -27 טרפנים. שמנים ריחניים המיוצרים על ידי עשבים רבים ופרחים שעשויים להיות דמויי סמים. THC הוא הקנבינואיד שכולם רוצים על מנת "להתמסטל". שימוש נעשה על ידי עישון או אפייה של כל חלק מצמח המריחואנה . הוא מיוצר מחומצה. טיאייץסי מהווה עד 25 אחוז ממשקלו היבש של הצמח

THC מחקה נוירוטרנסמיטר המופיע באופן טבעי בשם אנאנדמיד, הפועל כמולקולת איתות במוח. אנאנדמיד מתחבר לחלבונים במוח הנקראים קולטני קנבינואידים. שולחים אותות הקשורים להנאה, זיכרון, חשיבה, תפיסה ותיאום, עד כמה שם. THC פועל על ידי חטיפת קולטנים קנבינואידים טבעיים אלה, ומפעיל שכרון חזק

חומצה טטרה-הידרוקאנביבריננית, קנבינואיד נוסף, יכולה להוות עד 10 אחוזים מהמשקל היבש. הוא הופך לתרכובת אחרת התורמת ככל הנראה לתרכובת גבוהה של טטרה-הידרוקנביברין, כאשר מעשנים אותה או נבלעים במאפים. זנים עוצמתיים כמו דורג ורין וטנגי עשויים להכיל ריכוזים גבוהים עוד יותר.

תכונות מרפא של קנאביס רפואי וקנבינואידים

לא כל הקנבינואידים נותנים את תחושת ה"היי". קנבידיול, קנבינואיד הדומה ל- THC, והחומצה שלו קיימת גם בקנאביס, במיוחד בזנים מסוימים. אך הוא אינו גורם לאופוריה. מולקולת הקנבידיול מתקשרת עם מגוון קולטנים – כולל קולטני קנבינואידים וסרוטונין וערוצי קטיון פוטנציאליים של קולטנים חולפים (TRP) – כדי להפחית התקפים, להילחם בחרדה ולייצר תופעות אחרות.

קנאביס רפואי מכיל גם כמה מונוטרפנואידים – מולקולות קטנות וארומטיות – שיש להם מגוון רחב של פעילויות, כולל הקלה בכאב וחרדה ופועלים על ידי עיכוב ערוצי TRP.

מירקסן הוא המונוטרפנואיד הנפוץ ביותר בקנאביס רפואי. הוא יכול להרגיע את השרירים. טרפנים אחרים כמו פינן, לינולול, לימונן וססקיטרפן, בטא-קריופילן הם משככי כאבים. בייחוד כאשר הם נמרחים ישירות על העור בתור משחה. חלק מהטרפנים הללו עשויים להוסיף לשיא כאשר מעשנים מריחואנה.

מה עושים כל הזנים הללו?

זנים רבים ומגוונים של קנאביס רפואי נמצאים בשוק ולטענתם הם מטפלים במגוון מחלות. ל- FDA אין פיקוח על טענות אלה, מכיוון שה- FDA אינו מכיר במריחואנה כמוצר חוקי.

מגדלים זני קנאביס רפואי המייצרים יותר THC מאשר קנבידיול או להיפך. לזנים אחרים יש מונוטרפנואידים בשפע. איך יודעים שהזן שאתה בוחר הוא בעל יתרונות רפואיים אפשריים? לכל זן צריכה להיות תעודת ניתוח שמראה לך כמה מכל תרכובת פעילה קיים במוצר שאתה קונה. במדינות רבות יש לשכת פיקוח על קנאביס המאמתת את תעודות הניתוח הללו. עם זאת, אישורי ניתוח רבים אינם מראים את המונוטרפנואידים הקיימים במריחואנה. הניתוח של מונוטרפנואידים קשה מכיוון שהם מתאדים מהצמח. אם אתם מחפשים זן עשיר במירסן או לינאלין, בקשו הוכחה.

מריחואנה יכולה לשפר מספר מצבים, אך היא יכולה גם להחמיר אחרים ועלולה להיות תופעות לוואי מגעילות.

ככל שהשימוש בפנאי נפוץ יותר, תסמונת ההיפרזיס של מריחואנה הופכת לבעיה חמוורה יותר בחברה שלנו. יש אנשים שמקיא ללא שליטה לאחר שעישנו מריחואנה באופן קבוע. אפשר לטפל בזה על ידי שפשוף קרם עשוי קפסאיצין, מפלפלי צ'ילי, על הברטן. קרם קפסאיצין זמין בבתי מרקחת.

כמו כן, זני קנאביס עם ריכוז THC גבוהים, כגון רויאל גורילה ובננה שומנית, עלולים לגרום לחרדה ואף לפסיכוזה אצל אנשים מסוימים. חוקרים הראו כי ניתן לטפל ביעילות בחרדה בשימוש זנים שיש בהם יותר קנבידיול ולינולאול.

מקרים אחרים שמחקרים הראו שיפור על ידי מריחואנה הם: בחילה המושרה מסרטן, סוכרת מסוג 2, שתי צורות של אפילפסיה, עלייה במשקל המושרה ב- HIV, תסמונת המעי הרגיז, מיגרנות, טרשת נפוצה, דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, כאבים, כאבים כרוניים, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעות שינה ופגיעה מוחית טראומטית.
בחלק מהמצבים הללו, מחקרים מראים כי מומלץ לאכול או למרוח מוצרי מריחואנה באופן מקומי ולא לעשן.

מחשבה לסיכום

ברור שיש צורך במחקר נוסף מהקהילה המדעית בכדי לסייע בהנחיית השימוש המתאים והבטוח במריחואנה. עם זאת, ה- FDA אינו מכיר בשימוש במריחואנה רפואית. זה מקשה על מימון המחקר על מריחואנה. אולי תעשיית הקנאביס צריכה לשקול מימון מחקרים מדעיים על מריחואנה. אך ניגודי עניינים עשויים להפוך לדאגה כפי שראינו במחקרים בחסות חברת התרופות.

מקור


תוכן עניינים

עוד פרסומים באותו הנושא

שמן קנאביס

איך מייצרים שמן CBD?

איך מייצרים שמן CBD ומה מייחד את תהליך הייצור של שמן זה בהשוואה לשמן קנאביס רפואי או שמן מזרעי המפ?

מוצרי קנאביס רפואי

💚 כל מוצרי הקנאביס הרפואי המשווקים בחנות ווידמי, משווקים על ידי המותגים הגדולים והמובילים בישראל, דבר המבטיח לכם את מוצרי הקנאביס הטריים והאיכותיים ביותר ללא פשרות. מוצרים אלו יגיעו עד אליכם באריזתם המקורית בהתאם למוצר אותו הזמנתם.

קנאביס רפואי פופלרי

💚 לרשותכם קטלוג מוצרי קנאביס רפואי המסווג לפי סוגי הזנים, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. כמו כן, עומדת לרשותכם מערכת חיפוש פנימית לאיתור מהיר של המוצר המועדף עליכם. זכרו שעדיין אנחנו חנות קנאביס רפואי וכל זן משפיע על כולם בצורה שונה.

זני קנאביס מהעולם

💚 לרשותכם קטלוג זנים מהעולם של קנאביס, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. בתור חנות קנאביס רפואי, חשוב לנו להיות שקופים ולספק מידע אמיתי אודות הזנים המקוריים מהעולם, זנים בעלי וותק של שנים רבות ומחקרים, עליהם מבוסס כל מוצר בכל חנות קנאביס רפואי בארץ ובעולם, המקור של זני הקנאביס שמגדלים בישראל.

רשימת המתנה

מהם קנבינואידים? ולמה הם בקנאביס שלי?

💚 משלוחים חינם ● אין צורך לדאוג לכלום, משום שאנו מספקים משלוח בחינם לכל ההזמנות, המשלוחים זריזים וכמובן הדיסקרטיות מובטחת