השקעה בקנאביס: מדריך להשקעה במניות של חברות קנאביס

איך לרכוש מניות קנאביס? 

השקעות בקנאביס במניות של חברות בתחום הקנאביס הרפואי יכולה להיראות קורצת ומשתלמת במיוחד, אבל לפני שהולכים על כל הקופה וקופצים פנימה לשוק המבטיח והרווחי הזה, חשוב לשים לב לכמה מוקשים וסיכונים שחייבים לקחת בחשבון.

שוק הקנאביס "מגלגל" מיליארדי דולרים, ו"הפריחה" של חברות העשב הירקרק שוברת שיאים.

Defocus cannabis leaf in hands. Contrasting cannabis shadows. Le
עלה קנאביס

לכל בדיחות הקרש ומשחקי המילים האלה, הצמיחה של השוק החדש והמתפתח הזה לא נפסקת לרגע והפוטנציאל שלו באמת מרקיע שחקים: הלגליזציה של המריחואנה ברמות שונות בכ-15 מדינות ברחבי ארצות הברית הופכת את חברות הקנאביס לרווחיות, מצליחות ומבוקשות יותר מאי פעם.

קדחת הקנאביס לא עוצרת לרגע ומשקיעים רבים קופצים על העגלה ומתרגמים את הפופולריות העצומה של המריחואנה לרווחים יפים.

מניות הקנאביס הפכו לדבר הלוהט ביותר כרגע בגלל שהמחיר שלהן לא מפסיק לנסוק. לא סתם הן נקראות בפי משקיעים רבים: "הביטקוין החדש". בעוד שהבועה סביב המטבע הוירטואלי מתחילה להתפוגג והביצועים שלו די חלשים ומאכזבים בתקופה האחרונה, הרבה משקיעים מביני עניין מחליטים להשקיע בתחום הקנאביס.

למרות הסיכונים ואי הוודאות, הם מעדיפים להשקיע בתעשייה החדשנית כשהיא נמצאת עדיין בחיתוליה ולגזור קופון יפה כשהיא תגיע לגבהים חדשים.

יש תחושה שהעתיד שייך לתעשיית הקנאביס ובכלל מוצרי קנאביס ושהשמיים הם הגבול עבור התעשייה הצעירה והמהפכנית הזאת.

מי לא חולם לשחזר את ההצלחה של המשקיעים שראו את הנולד והחליטו לקנות בגרושים את מניות חברות ההייטק והאינטרנט עוד לפני שהן נהפכו לתאגידים חובקי עולם שהשתלטו על חיינו וזכו ברווחים אסטרונומיים?

אבל מה שנראה מושלם על הנייר לא תמיד עובד במציאות, ולכן לפני שתרכשו מניות של חברות קנאביס, חשוב שתבינו היטב את הסיכונים האפשריים בהשקעה כזאת. המאמר הזה יפזר את כל העשן סביב השקעה בזהב הירוק וילמד אתכם כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים מניות מריחואנה.

למה מניות מריחואנה הן ייחודיות ובעלות סיכונים

על פני השטח, נראה שתמיד משתלם לאגור מניות של חברות שאפתניות שנמצאות במגמת עלייה. אבל, בואו נתחיל מהדברים הבסיסיים ונבין מה בכלל עומד מאחורי המושג הנפוץ שכולם מדברים עליו.

מניה מקנה חלק בבעלות בחברה ציבורית שנסחרת בבורסה. פיסת הנייר הזאת הופכת אתכם לשותפים לגיטימיים בחברה שמממנים חלק מהפעילות שלה וזכאים להתחלק ברווחים שהיא גורפת.

עד כאן הכול נשמע יפה, אבל תזכרו שאתם יכולים גם להפסיד בגדול ולא להחזיר את השקעתכם, אם החברה רושמת ביצועים מאכזבים וערך המניות שלה צולל כלפי מטה. אז בואו נעבור על האתגרים והסיכונים הכרוכים בהשקעה במניות מריחואנה:

תעשייה חדשה יחסית

הלגליזציה של המריחואנה המתירה להשתמש בה לא רק לצרכים רפואיים החלה בשנת 2012. לכן, מדובר בשוק מצומצם ולא מפותח שהעתיד שלו לא לגמרי ברור.

השווי של רוב מניות חברות הקנאביס הוא נמוך מאוד ולכן מדובר בזירת השקעות מסוכנת ומעורפלת שמיועדת בעיקר למשקיעים מנוסים ואמיצים. מדובר בחברות קטנות שנמצאות בתחילת דרכן ומנסות להשיג דריסת רגל בשוק, לכן יש סיכוי יחסית גבוה שהן ייכשלו ויתפרקו.

המניות שלהן מתאפיינות בתנודתיות חדה ונסחרות בהיקף מצומצם, מה שיכול להקשות על המכירה והמימוש שלהן. קשה להבין מי נגד מי, למצוא את התזמון הנכון לרכוש מניות ולהיפטר מהן כדי להרוויח, או למצוא מידע ברור ואמין על הביצועים, היעדים והמודל העסקי של כל חברה.

כל זה הופך את מניות הקנאביס לפחות מתאימות למשקיעים טירונים וחסרי ניסיון. בשורה התחתונה, הקנאביס עדיין נחשב לסם אסור ולא חוקי במסגרת החוק הפדרלי ולכן לא ברור איך השוק יתמודד עם האיום הזה ויעקוף אותו.

הימור ספקולטיבי

כל הגורמים האלה הופכים השקעה במניות קנאביס לספקולציה שאינה מבטיחה שתחזירו את השקעתכם ותוכלו להרוויח.

בגלל אי הוודאות שעוטפת את שוק הקנאביס אל תשקיעו סכומים גדולים יותר משאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד. תתייחסו לזה כאל הימור מושכל ותקחו בחשבון את האפשרות שתאבדו את הסכום שהשקעתם – לכן תתחילו בקטן ותלכו על סכומים צנועים שגם אם חס וחלילה תאבדו אותם, לא תישארו בלי גרוש על התחת.

אפשרות של הונאות ותרמיות

כשהביקוש לעשב הירוק וההייפ סביבו שוברים שיאים, המון אנשים רוצים לגרוף קופה יפה ולעשות כסף קל, כולל לא מעט נוכלים שלא יהססו להפיל בפח משקיעים תמימים שחולמים על רווח מהיר ללא כל מאמץ.

הוועדה לניירות ערך ולבורסות של ארצות הברית פרסמה רשימה מפורטת של הונאות שיש להיזהר מהן (סוחרים ללא רשיון, הבטחות לתשואה וודאית וגבוהה במיוחד, והצעות לעסקאות מפוקפקות וחשודות).

צריך גם להיזהר מניסיונות להתערב במסחר ולהשפיע באופן מלאכותי על השוק (זיוף נתונים או מסיבות עיתונאים עם מידע שקרי שנועדו לשנות את מחיר המניות).

מניות של חברות זרות

רוב חברות העוסקות בתחום הקנאביס הרפואי שנסחרות בבורסה האמריקאית הן קנדיות, כולל החברות הגדולות והרווחיות ביותר. ענקיות קנאביס רפואי כמו:

  • Canopy Growth
  • Aurora Cannabis
  • Tilray (פועלות בקנדה).

השקעה בחברות זרות כרוכה בסיכון גבוה יותר שנובע מגישה מוגבלת ומקוטעת לנתונים פיננסיים ודו"חות רשמיים והתנערות מאחריות של הרשויות האמריקאיות שלא יעניקו לכם כל גיבוי או עזרה במקרה שנפלתם קורבן לתרמית.

תזכרו שאתם לא משחקים במגרש הביתי שלכם ולא יהיה לכם למי לפנות במקרה שמשהו לא חוקי התרחש.

תצטרכו לסמוך על עצמכם

מפני שהקנאביס מסווג כסם אסור לשימוש, גידול ומסחר על פי החוק הפדרלי בארצות הברית, בנקים רבים מסתייגים מכל קשר ומגע עם התעשייה השנויה במחלוקת.

הם פוחדים שזה יפגע במוניטין ובתדמית שלהם, ולכן אם תפנו ליועצי השקעות מקצועיים, אל תצפו שהם ימליצו לכם בחום ובהתלהבות על השקעה בחברות קנאביס. לכן, אל תצפו לעזרה מאחרים ותלמדו בעצמכם כיצד לרכוש מניות של חברות קנאביס בשוק ההון.

תוכלו למצוא המון מדריכים מפורטים ומידע רב באינטרנט. אל תגששו באפילה, תלמדו היטב את התחום ותקבלו מושג כיצד זה עובד ומתנהל. תשקיעו בחברה אמינה ומוכרת ותתרחקו מחתול בשק שאין עליו כל מידע ברור.

האם למניות קנאביס יש מקום בתיק ההשקעות שלכם?

זה שאתם יכולים לקנות מניות קנאביס, בכלל לא אומר שאתם חייבים לעשות את זה.

תסתמכו על החושים, הניסיון וההיגיון הבריא שלכם ותשקלו האם זה מתאים ליעדים ולמדיניות של תיק ההשקעות שלכם. תנתחו היטב את הסיכונים שעומדים על הפרק ותכריעו האם אתם תוכלו לחיות איתם בשלום.

תוודאו שלא תצטרכו לגעת בסכומים שאתם משקיעים לפחות 5 שנים – ואל תשכחו על האופי התנודתי והספקולטיבי של מניות קנאביס: הערך שלהן עולה ויורד בצורה תלולה כמו רכבת הרים.

תזכרו שמניות קנאביס לא צריכות להוות את הרוב של תיק ההשקעות שלכם. אף פעם אל תשקיעו בתחום אחד ויחיד. תשמרו על פורטפוליו מניות כמה שיותר מגוון ותתפזרו על כמה חברות ותעשיות שונות. אף פעם אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, זהו אחד מהכללים החשובים ביותר בהתנהלות נבונה, אחראית וזהירה בשוק ההון.

תיק ההשקעות שלכם אף פעם לא צריך להתבסס אך ורק על סוג מניות מסוים שיהיו הרוב המכריע בתוכו – זה המפתח להצלחה בטווח הארוך.

לפני כל השקעה חדשה שאתם מבצעים, חשוב שתקדישו כמה שעות למחקר רציני ומעמיק בנוגע למניות הקנאביס המבטיחות ביותר, כולל האסטרטגיה העסקית ואפיקי הפעילות של החברה, כדאיות ויתרונות השקעה לטווח הארוך, והמשתנים שמשפיעים על שווי המניה.

השקעה במניות בודדות היא לא האפשרות היחידה שעומדת בפני משקיעים בתעשיית הקנאביס. אם אתם מעדיפים שלא להתרכז בחברה מסוימת ולחקור לעומק את הרקע שלה בעצמכם, תוכלו להשקיע בקרנות נאמנות הנסחרות בשוק ההון האמריקאי.

שתי קרנות הנאמנות הסחירות הגדולות ביותר הן:

  • Horizons Marijuana Life )Sciences (HMMJ
  • ETFMG
  • Alternative Harvest.

אבל, גם סוג כזה של מניות לא ינטרל את כל הסיכונים הגדולים בהשקעה בתחום הקנאביס. בשנת 2018, גם מניות של קרנות נאמנות רשמו תנודתיות ניכרת.

תפתחו חשבון אצל ברוקר

תצטרכו חשבון מסחר אצל ברוקר כדי להשקיע במניות קנאביס. תוכלו למצוא הרבה ברוקרים ופלטפורמות מסחר שבאמצעותן תוכלו להשקיע בחברות הפועלות בתעשיית הגראס.

אם אתם לא מעוניינים להמר על מניות אחרות שעולות כמה גרושים מעבר למניות הקנאביס, אז תבחרו היטב את הפלטפורמה הטובה והאמינה ביותר למסחר במניות כאלה. תבדקו שהיא תציע את המניות שהרשימו אתכם וששמתם את העין עליהן, ותמיד תזכרו לראות את התמונה המלאה.

תבחרו בברוקר שמציע גם קרנות סל וקרנות נאמנות סחירות ומספקת ממשק נוח, ברור וידידותי למשתמש, כמו גם שירות לקוחות יעיל ואיכותי ומדריך שימוש מפורט.

להפוך למשקיע בתעשיית הקנאביס

לאחר ששקלתם היטב את כל הסיכונים, עשיתם מחקר מעמיק, ומצאתם כמה אפשרויות קורצות, הגיע הזמן לרכוש את המניות שהחלטתם ללכת עליהן. מחיר המניה נקבע על ידי ביקוש והיצע והוא תלוי בהפרש בין המחיר שהקונה מוכן לשלם והמחיר שהמוכר דורש.

רוב מניות הקנאביס הזמינות בפני משקיעים בארצות הברית פועלות בשיטת: "מסחר מעבר לדלפק", ואינן נמצאות בבורסות הרשמיות הידועות כמו נאסד"ק או בורסת ניו יורק.

תוכלו לקנות את המניות האלה אצל ברוקר, אבל ייתכן שזה יהיה כרוך בעמלות או ברף השקעה מינימלי שתצטרכו לעמוד בו.

לפני שאתם לוחצים על כפתור הרכישה, תעברו פעם נוספת על ההזמנה שלכם, תוודאו שהכול בסדר ורק אז (אם בכלל) תקישו על הלחצן. מזל טוב! עשיתם את הצעד האמיץ והפכתם למשקיעים רשמיים בתחום הקנאביס.

תוכן עניינים

עוד פרסומים באותו הנושא

חשיש

חשיש

חשיש הוא תוצר טבעי של צמחי הקנאביס השונים והוא מיוצר מהטרכומות של הצמחים

מוצרי קנאביס רפואי

💚 כל מוצרי הקנאביס הרפואי המשווקים בחנות ווידמי, משווקים על ידי המותגים הגדולים והמובילים בישראל, דבר המבטיח לכם את מוצרי הקנאביס הטריים והאיכותיים ביותר ללא פשרות. מוצרים אלו יגיעו עד אליכם באריזתם המקורית בהתאם למוצר אותו הזמנתם.

קנאביס רפואי פופלרי

💚 לרשותכם קטלוג מוצרי קנאביס רפואי המסווג לפי סוגי הזנים, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. כמו כן, עומדת לרשותכם מערכת חיפוש פנימית לאיתור מהיר של המוצר המועדף עליכם. זכרו שעדיין אנחנו חנות קנאביס רפואי וכל זן משפיע על כולם בצורה שונה.

זני קנאביס מהעולם

💚 לרשותכם קטלוג זנים מהעולם של קנאביס, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. בתור חנות קנאביס רפואי, חשוב לנו להיות שקופים ולספק מידע אמיתי אודות הזנים המקוריים מהעולם, זנים בעלי וותק של שנים רבות ומחקרים, עליהם מבוסס כל מוצר בכל חנות קנאביס רפואי בארץ ובעולם, המקור של זני הקנאביס שמגדלים בישראל.

רשימת המתנה

השקעה בקנאביס: מדריך להשקעה במניות של חברות קנאביס

💚 משלוחים חינם ● אין צורך לדאוג לכלום, משום שאנו מספקים משלוח בחינם לכל ההזמנות, המשלוחים זריזים וכמובן הדיסקרטיות מובטחת