המדריך למעשן קנאביס מתחיל

כל מה שרציתם לדעת על קנאביס ולא העזתם לשאול

המדריך המלא למעשן המתחיל: כל מה שרציתם לדעת על מריחואנה ולא העזתם לשאול

החל מקנבינואידים ועד לטרפנים, אתם הולכים ללמוד את כל המושגים הבסיסיים והחשובים ביותר בתחום הקנאביס כדי לבחור את הזן המושלם והמתאים ביותר עבורכם

עם מגוון אינסופי לבחור ממנו, איך למצוא חומר סוף הדרך שיקלע בול לצרכים ולטעם האישי שלכם? 

Pre-Rolled cones for smoking cannabis with cannabis indica in a clear bottle
Pre-Rolled cones for smoking cannabis with cannabis indica in a clear bottle

אני יודע שיש המון משתמשים מנוסים וכבדים שמגלגלים ג’וינט בלי להתרגש ולדפוק חשבון, לוקחים כמה שאכטות רציניות ומרחפים בגן עדן. ולמרות יחסי הציבור השליליים סביבו, הגראס הוא צמח מרפא עתיק עם המון סגולות בריאותיות.

עם זאת, משום מה, אני תמיד נכנס לסרטים מעישון קנאביס, אני תמיד פוחד שזה יכה בי חזק מדי ויפיל אותי מהרגליים. במקום לנקות את הראש ולזכות בהיי מטורף, תמיד יש סיכוי שאני אתרוצץ כמו משוגע כל הלילה, מתנשף בכבדות עם דופק מואץ ומכוסה בזיעה קרה.

תמיד כשמציעים לי ג’וינט במסיבה, אני קודם מקפיד לשאול אם החומר הזה חזק ולוקח שאיפה קטנה ובקושי מורגשת כדי לטשטש ולעדן את ההשפעה שלו. לפעמים, אני נאלץ לברוח מהמקום בכל זאת כי אני תמיד פוחד לאבד שליטה, להגיד שטויות ולהביך את עצמי. כשאני מסטול, אני בדרך כלל מרגיש קצת מטושטש, רעב וצמא בטירוף.

למרות כל זה, אף פעם לא הפסקתי לנסות לעשן קנאביס. גם עם האופי החנוני שלי, היו לי כמה חוויות מדהימות ושוות במיוחד שאני אזכור כל החיים. הקנאביס הנכון מצליח להרגיע אותי ולהעניק לי תחושת שקט ושלווה. שום דבר לא מזיז לי או מוציא אותי מהכלים כשאני נמצא במצב הנעים והמהנה הזה.

למרות כל הנפילות ותופעות הלוואי האפשריות (דחף אדיר לאכול כל דבר מתוק שיש במקרר), אני אף פעם לא מפסיק לרדוף אחרי תחושת האושר והשקט הנפשי המדהימה הזאת.

מהם היתרונות של שימוש בקנביס?

מעבר לזה, לשימוש בקנאביס יש המון יתרונות מוכחים: הוא יעיל בשחרור לחץ ומתח נפשי, בשיכוך כאבים ובטיפול בהפרעות ונדודי שינה. וכבמון שאי אפשר שלא להעריך את תחושת ההתרוממות והשמחה האינסופית שממלאת אתכם.

בניגוד לחומרים משני תודעה אחרים כמו אלכוהול או תרופות מרשם, הוא הרבה פחות מסוכן. כן, כן, אתם חייבים להפנים את העובדה הבאה: הקנאביס הרבה פחות מסוכן משני הסמים הכי גרועים  המותרים על פי החוק: סיגריות ואלכוהול.

טונות של מחקרים רפואיים גם הוכיחו את היעילות העצומה של העשב הירוק בהקלה על התסמינים של המחלות הכרוניות הקשות והמורכבות ביותר שהרפואה הרגילה מתקשה להתמודד איתן.

כיום, שוק הקנאביס מלא במאות זנים שונים שמתאימים לכל צורך, טעם ומטרה. אבל, אם אתם מעשנים מתחילים שאין להם מושג ירוק לגבי גראס, איך תוכלו לבחור את החומר הנכון עבורכם שיעניק את ההשפעה שאתם מחפשים?

הכתבה הזאת היא בדיוק מה שאתם צריכים!

בעזרת עצות מועילות וטיפים חשובים ממיטב המומחים בתחום, תוכלו לדעת איך לבחור קנאביס איכותי שתספק את הסחורה מכל חנות קנאביס שתרכשו מוצרי קנאביס. כדי שההיכרות הראשונית שלכם עם הקנאביס תהיה כמה שיותר בטוחה ונעימה ותשאיר לכם טעם של עוד, אתם חייבים להבין איך עושים את זה נכון. אם תדעו על מה צריך להסתכל ומה חייבים לקחת בחשבון כשאתם רוכשים קנאביס בפעם הראשונה, תוכלו למקסם את חווית העישון ולקבל את האפקט הרצוי ללא הפתעות ואכזבות מיותרות.

 זני הקנאביס

רוב זני הקנאביס הנמכרים בשוק, מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: אינדיקה, סאטיבה, או הכלאה של שניהם. כדי שתוכלו לבחור את העשב הנכון והמתאים ביותר עבורכם, אתם חייבים להכיר את ההבדלים בין סוגי הזנים העיקריים האלה וכיצד משפיע כל אחד מהם.

1.אינדיקה

“אינדיקה” הוא בעל אפקט מרגיע ומרדים: לכן הוא ידביק אתכם לספה ויעלים כל חשק לקום ממנה. לעומת זאת, “סאטיבה” הוא בעל אפקט ממריץ ומעורר, הוא משפר את היצירתיות, והופך אתכם להרבה יותר חברותיים, פטפטנים ונמרצים. ההכלאות של שניהם משלבים בין האיכויות של כל אחד מהזנים.

“אם אתם מתקשים להירדם בלילה וסובלים מהפרעות שינה, אז מומלץ לעשן קנאביס אינדיקה לפני שאתם נכנסים למיטה ומתכוננים לישון", אומר ג’ון – ספק קנאביס מניו יורק. “קנאביס מסוג אינדיקה מתאפיין בסאטלה נעימה שמורכבת מתחושת כבדות, עצלות ורוגע. היא עושה חשק לשקוע בשינה טובה. סאטיבה משפיעה באופן הפוך”.

2. סאטיבה

זני סאטיבה מעוררים ואנרגטיים במיוחד הם פרפל הייז או גרין קראק שיעניקו לכם זריקת מרץ רצינית וירימו את מצב הרוח שלכם לגבהים חדשים. "באופן אישי, לא אכפת לי יותר מדי איזה סוג גראס לעשן. אבל למשתמשים בררנים ואניני טעם יותר שמחפשים סוג מסוים של השפעה צריכים למצוא את הזן שיתאים לצרכים שלהם ויספק את הסחורה. כיום, ניתן למצוא זנים מתוחכמים ועוצמתיים יותר שיעניקו לכם בדיוק את האפקט והחוויה שאתם מחפשים".

ביקשתי מג’וני שימליץ על זן הקנאביס האהוב עליו:

"הגראס האהוב והמועדף ביותר עלי כרגע נקרא Black Cherry Soda. הוא מרגיע, אבל לא גורם להרגשה ישנונית מדי. הוא גורם להיי נפלא ויש לו טעם נהדר.”

במדינות שבהן הקנאביס חוקי, אפשר אפילו לבקר אצל רופא נטורופת ומטפל בצמחי מרפא כדי לקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לזן הקנאביס המתאים ביותר עבורכם. הוא יכול ליצור רקיחה מיוחדת בהתאמה אישית שתענה בצורה מושלמת על מטרות הטיפול וההעדפות שלכם.

זה בדיוק מה שעושה ד"ר לקישה ג’נקינס שמדלגת בין העיירה פליסנטון בקליפורניה לקינגסטון בג’מייקה. היא צברה ניסיון רב בטיפול בעזרת קנאביס בבעיות רפואיות גופניות ונפשיות, ויש לה כמה דגשים מועילים במיוחד שהיא רוצה להעביר למשתמשים טירונים וחסרי ניסיון:

“קודם כל, השם של זן מסוים לא באמת אומר הרבה. לא משנה עד כמה הוא נשמע מדהים, מגניב או הזוי, הוא לא באמת מצביע על ההרכב הכימי של העשב. חברות ומגדלים שונים יכולים לשווק גרסאות וסוגים שונים תחת אותו השם. כך שהכותרת שמתנוססת על אריזת הקנאביס שאתם רוכשים לא אומרת משהו ממשי וספציפי. מה שקובע ומשנה באמת זה מינון החומרים הפעילים בקנאביס. תתמקדו בכמויות הקנבינואידים והטרפנים בעשב. הם אלה שיקבעו את העוצמה, הטעם והריח, ואופן ההשפעה של זן קנאביס מסוים.", אומרת ד"ר ג'נקינס.

החוקרים זיהו ובודדו לפחות 113 רכיבים כימיים שונים שמצויים בצמח הקנאביס. חומרים אלה נקראים קנבינואידים. הידוע והבולט ביותר ביניהם הוא ה-THC שאחראי לסאטלה שאנחנו כל כך אוהבים. מיד אחריו, מגיע ה-CBD, שמועיל לתפקוד הגוף ללא השפעה פסיכואקטיבית.

החומר הזה שמספק את כל הטוב שבקנאביס מבלי להתמסטל עלה לכותרות לאחרונה והפופולריות שלו הולכת וצוברת תאוצה. הריכוז של שני החומרים האלה והיחס בין הכמויות שלהם הם אלה שקובעים את אופן ההשפעה של הקנאביס.

מומחים בתחום הטיפול בקנאביס יכולים למצוא את הרכב הקנבינואידים הטוב והנכון ביותר עבורכם. הוא יספק לגוף שלכם את כל מה שהוא זקוק לו כדי לתפקד בצורה מושלמת תוך כדי שמירה עליו. כדי למצוא את הקנאביס המתאים למטופל מסוים, חייבים להבין את מצבו הבריאותי.

לדוגמה, אם אתם סובלים מהפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, אז ההשפעות האופייניות לזנים סאטיבה ואינדיקה יתחלפו ביניהן. תסכימו איתי, שזה פרט מידע שחשוב לדעת אותו לפני שאתם מחליטים על איזה זן קנאביס כדאי ללכת.

אבל חכו רגע, לאחר שסגרנו את הפינה בנוגע לקנבינואידים, מה עם הטרפנים שהזכרנו קודם? מדובר במולקולות אורגניות שנמצאות בצמח הקנאביס. בתכ’לס, אלה חומרי טעם וריח טבעיים שקובעים את הניחוח והטעם של הקנאביס. בנוסף, הן גם מחזקות את השפעתו של העשב ויכולות לתרום לבריאותנו בדומה לשמנים ארומתרפיים.

“תזכרו שאתם הולכים לשאוף ולעשן את הקנאביס", אומרת ד"ר ג’נקינס. “כדי ליהנות מהחוויה, אתם חייבים לבחור בזן עם ארומה וטעם נעימים שאתם מתחברים אליהם".

בשורה התחתונה, תסתמכו על חוש הריח שלכם. האף שלכם הוא אחד מהכלים הטובים ביותר לזהות מוצר טוב שתעופו עליו. תקשיבו לגוף שלכם, ואף פעם אל תבחרו בעשב עם ארומה דוחה שלא מדברת אליכם.

ד"ר וונדי זחרקו, מטפלת מוסמכת בקנאביס רפואי מאספן בקולורדו, מסכימה עם החשיבות של השימוש בכל חלקי הצמח כדי להשיג את היעילות המירבית מהשימוש בו: “זה דומה לסימפוניה. כדי ליצור מוסיקה נעימה ונפלאה, חייבים ליצור הרמוניה בין כל הכלים המוסיקליים השונים כמו כינור, צ’לו, או בס. אם יש איזון ושיתוף פעולה מלא בתוך התזמורת אז התוצאה הסופית תהיה מנגינה עוצרת נשימה. זה עובד באופן זהה גם בשימוש בקנאביס למטרות רפואיות. חייבים למצוא את יחס הזהב בין כל המרכיבים השונים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר".

חברות תרופות רבות נוהגות להתעלם מהכלל הזה – הן מפתחות תכשיר שמבוסס רק על אחד מהחומרים הפעילים של הקנאביס, מה שהופך אותו ללא מאוזן ופוגע ביעילות שלו.

“אם אתם מכניסים לגוף כמויות עצומות של THC בלבד, זה יוביל לתופעות לוואי לא רצויות” היא מזהירה.

"אם אתם לא מאזנים את החומר העוצמתי הזה עם רכיבים חשובים אחרים, זה יוביל להיי חזק ותקיף מדי, שיסתיים בתחושת חרדה ועצבנות מוגברת. ובמקום להועיל, זה ישפיע באופן ההפוך.”

אתם חייבים לשלב גם טרפנים, CBD, וקנבינואידים אחרים, שיעדנו את ההשפעה של ה-THC וינטרלו את ההשפעות הפחות נעימות שלו.

אבל איך לא לעבור את הגבול ולקחת כמות מוגזמת מדי של קנאביס? ד"ר זחרקו מספקת כמה טיפים חשובים בנושא הזה: “תתחילו מכמות נמוכה ותתקדמו לאט ובהדרגה. כשאתם נמצאים בתחילת הדרך, לא צריך ללכת על מינון מוגזם. עבור נשים, 5 מ"ג זה בהחלט מספיק. אתם יכולים לצרוך קנאביס במגוון שיטות שונות- עישון, אידוי, אכילה, או טפטוף שמן קנאביס מרוכז. אי אפשר להמליץ על שיטה אחת שתעבוד בצורה הטובה ביותר עבור כולם: מדובר בעניין של טעם אישי. לא מדובר במדע מדויק, אז תנסו כמה זנים ודרכי צריכה שונים, עד שתמצאו את מה שמתאים לצרכים ולטעם האישי שלכם”.

היא ממליצה גם להחזיק בהישג יד זן קנאביס שמכיל מינון גבוה של CBD: “אם אתם מרגישים שהסטלה חזקה מדי עבורכם, תכשיר כזה יעזור להוריד אתכם למטה מהיי מטורף שאתם נמצאים בו. זאת דרך יעילה לחזור לקרקע המציאות ולשמור על פיכחות מנטלית", מדגישה ד"ר זחרקו. “אין דבר כזה מנת יתר של קנאביס. כך שלא צריך לדאוג, אם אתם מרגישים סחרחורת, הרגשה מעיקה או יובש בפה, פשוט תשתו קצת לימונדה".

אם אתם מרגישים שאפקט ההיי הוא לא הקטע שלכם, תוכלו להסתפק בתכשירים המכילים רק CBD או טרפנים שלא יערפלו את ההכרה.

בניגוד למומחים האחרים שדיברתי איתם, ד"ר זחרקו דווקא חושבת שאפשר להסתמך על הסיווג לזנים שונים אם אתם מחפשים גראס לשימוש כללי ורחב יותר. אם אתם רוצים להירגע ולהירדם, היא ממליצה על הינדו קוש (או כל זן אחר ממשפחת קוש) שיגרום לכם לישון טוב כמו תינוק. גם הזן Grand Daddy Purple יתאים למטרה הזאת.

אין לה ניסיון אישי רב עם זני הסאטיבה, אבל מההתרשמויות וחוות הדעת של המטופלים שלה, היא יכולה להמליץ על הגרסאות השונות של זן "הייז": הם יעניקו תחושת אופוריה ממריצה ואנרגטית. זנים אלה מושלמים לשימוש בשעות היום.

במדינות בהן הקנאביס חוקי, קיים פיקוח על השוק וזני הקנאביס השונים צריכים לעמוד בתקנות מחמירות. אנחנו ממליצים לקרוא וללמוד על כל זן שאתם חושבים להשתמש בו, לפני הקניה.

אם אתם סובלים מכאבים כרוניים מציקים, חוסר תיאבון, מתח וחרדה, או שאתם פשוט רוצים להירגע אחרי יום עבודה מלחיץ ומעייף, אז שימוש בקנאביס הוא פיתרון מושלם עבורכם. מה שכן, בבקשה אל תנסו להיות גיבורים: אל תתחילו מכמויות מפלצתיות שיפילו אתכם מהרגליים ואל תנסו להרשים את החבר’ה.

אני רוצה לסיים עם המילים הנפלאות של ד"ר זחרקו: “כל כך התרחקנו מהטבע שבכלל שכחנו שאנחנו חלק ממנו. הקפנו את עצמנו בתוספים תעשייתיים וחומרים מלאכותיים שמרעילים את הגוף והנשמה שלנו. הקנאביס הוא צמח מרפא טבעי שיחזיר אתכם לאיזון וירים אתכם לגבהים חדשים. תנסו את העשב הירוק והגוף שלכם יהיה אסיר תודה לכם על כך".

תוכן עניינים

עוד פרסומים באותו הנושא

עגלה עם קנאביס

רכישת קנאביס רפואי

נדרשים לאספקה שוטפת של מוצרי קנאביס רפואי? זה הזמן לדעת הכול על כל האפשרויות העומדות לרשותכם למטרות רכישת קנאביס רפואי

מוצרי קנאביס רפואי

💚 כל מוצרי הקנאביס הרפואי המשווקים בחנות ווידמי, משווקים על ידי המותגים הגדולים והמובילים בישראל, דבר המבטיח לכם את מוצרי הקנאביס הטריים והאיכותיים ביותר ללא פשרות. מוצרים אלו יגיעו עד אליכם באריזתם המקורית בהתאם למוצר אותו הזמנתם.

קנאביס רפואי פופלרי

💚 לרשותכם קטלוג מוצרי קנאביס רפואי המסווג לפי סוגי הזנים, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. כמו כן, עומדת לרשותכם מערכת חיפוש פנימית לאיתור מהיר של המוצר המועדף עליכם. זכרו שעדיין אנחנו חנות קנאביס רפואי וכל זן משפיע על כולם בצורה שונה.

זני קנאביס מהעולם

💚 לרשותכם קטלוג זנים מהעולם של קנאביס, זמינות מלאי ויצרני הקנאביס. בתור חנות קנאביס רפואי, חשוב לנו להיות שקופים ולספק מידע אמיתי אודות הזנים המקוריים מהעולם, זנים בעלי וותק של שנים רבות ומחקרים, עליהם מבוסס כל מוצר בכל חנות קנאביס רפואי בארץ ובעולם, המקור של זני הקנאביס שמגדלים בישראל.

רשימת המתנה

המדריך למעשן קנאביס מתחיל

💚 משלוחים חינם ● אין צורך לדאוג לכלום, משום שאנו מספקים משלוח בחינם לכל ההזמנות, המשלוחים זריזים וכמובן הדיסקרטיות מובטחת